You are currently viewing Izlet po Sloveniji – Murska Sobota s prelepo okolico

Izlet po Sloveniji – Murska Sobota s prelepo okolico

Murska Sobota z okolico in idealen izlet po Sloveniji

Dva dni in enajst različnih destinacij. Murska Sobota se zdi popolnoma drug svet, vsaj zame, ki prihajam z Gorenjskega konca. Zame je ena izmed prednosti Slovenije ta, da imamo na majhni površini zelo veliko lepega in, če malo pretiravam, se vsaka regija zdi kot druga država. Mogoče je krivo to, da zadnje čase že res hrepenim po tropskih krajih in imam zaradi močne želje občutek, kot, da sem na Tajskem, z veliko več svežine :D. Pa dajmo Tajsko za zdaj na stran in si poglejmo, kaj vse nam za Izlet po Sloveniji ponuja ta prelepa dežela.

1.) IVANJŠEVSKI VRELEC, ŠČAVNICA

Brezplačna radenska iz vrelca? V gornji Radgoni v Ivanjševcih ob Ščavnici se nahaja eden izmed vrelcev, kjer si lahko natočimo mineralno vodo. Po okusu in obarvanosti tal, kamor teče, bi rekla, da je bogata z železom. Okus je nežno gaziran z močnih priokusom vseh mineralov. Napolnila sem svoje flaše in se odpravila naprej.

V okolici najdemo tudi Stavešinske slepice (mofete). To je edinstven vulkanski pojav v Sloveniji. Video najdeš TUKAJ. Nastane pa zaradi razpok v vulkanskih kamninah. Iz njih uhaja plinast vodikov dioksid in ponekod tudi voda. Videti je kot naravni mini jakuzi za živali :D. Midva se do teh pojavov nisva odpravila, jih je pa baje težko najti. Ko smo v bližini bi to morali tudi zavohati. Za ljudi to ni smrtonosno, je pa za živali. Plin, ki je težji od zraka se zadržuje pri tleh, zato zraven lahko opazimo, kakšno mrtvo žival. Vseeno je to nek pojav, ki si ga bom še ogledala, ko grem na naslednji izlet po Sloveniji oziroma Murski Soboti. Če pa to naredi kdo pred mano, bom vesela kakšne slike ;).

Ivanjševski vrelec, speljan po cevi.

2.) SOBOŠKO JEZERO IN PAVILJON EXPANO – Vrata v Pomurje

Jezero, ki je veliko 32 ha in globoko 13 m, se nahaja poleg Paviljon-a Expano in ima gibalni park, ki naj bi bil eden izmed (naj)večjih v Evropi. Vsebuje kar 34 fitnes postaj in igrala za otroke. Na voljo so tudi štiri hišice, ki so namenjene piknikom. Slovenija se je s tem paviljonom predstavila na svetovni razstavi Expo Milano 2015.

Poleg tega je možno preizkusiti kar nekaj vodnih aktivnosti, ki so bile zaradi korone žal zaprte. Prednost tega je bilo malo ljudi in brez problema, si si izboril čisto svoj pomol, ki je spominjal na poletje v školjki. Piknik, vonj po morju, sonce … podpišem večkrat ;).

Jezero deluje kot morje in je tudi zelo čisto. Expano, razen lokala, zaradi korone žal ni bil odprt, je pa okolica tako lepa, da to niti ni tak problem. Igrala za otroke in igrala za odrasle (fitnes naprave), so res nekaj posebnega. Nisem še videla tako velikega fitnesa na prostem, ki je tudi zelo dobro zastavljen. Ogrevanje, vaje za moč, koordinacija, ravnotežje … Skratka, nekaj, kar bi si definitivno želela pred domačim dvoriščem :D.

Park na prostem s 34 fitnes postajami in Soboško jezero.

3.) DVOREC RAKIČAN

Lep dvorec, velik park, igrala za otroke, konjeniški klub, nočitev v dvorcu, so stvari, zaradi katerih je to ena izmed znamenitosti, ki jo je dobro obiskati.

Čaj ali limonada ob pogledu na konje, ki se igrajo ima zame definitivno svoj čar. Konje lahko božamo in zanje v lokalu kupimo posebne brikete za hranjenje. Tudi samo sprehod po parku ali piknik na travi ni slaba izbira.

Dvorec Rakičan in konjeniški klub.

4.) MURSKA SOBOTA – MESTO

Mesto Murska Sobota se mi sicer ni zdelo pretirano veliko, ampak bi lahko rekla, da je v njem skrito kar nekaj biserov. Obiskala sva Evangeličansko cerkev, ki je bila res lepa od zunaj in zanimiva tudi znotraj. Ogledala sva si tudi spomenik zmage. Najbolj všeč pa mi je bil park pred gradom oziroma Pomurskim muzejem. Poleg vodometa v ribniku, so se tam namakale tudi račke in težko je bilo spregledati dve želvi, ki sta že nabirali svojo barvo za poletje. Prizor je bil res lep in vse je delovalo zelo umirjeno.

Evangeličansko cerkev in ribnik v parku.

Najbolj mi je v spominu ostal postapokaliptični lokal Bunker, ki si ga žal nisva mogla ogledati od znotraj, ampak se bom definitivno vrnila, ko bo spet odprt. To je nekaj česar res ne želite izpustiti, če ste v okolici Murske Sobote.

Postapokaliptični lokal Bunker.

5.) OTOK LJUBEZNI, BABIČEV MLIN – BELTINCI (IŽAKOVCI)

Ko sva se pripeljala do parkirišča, sem bila prijetno presenečena. Nisem pričakovala take atrakcije, saj sem mislila, da bo tukaj stal samo znameniti mlin na reki Muri, ampak je bilo veliko več. Pričakalo naju je kar nekaj avtodomov, ki so si že postavili vse potrebno za prenočevanje. Bila je res lepa lokacija in tudi midva sva si tukaj privoščila večerjo.

Plavajoči Babičev mlin je v celoti narejen iz lesa. Je na otoku ljubezni, ki je otoček, obdan z reko, na katerega vodijo različni mostički. Spet sem dobila občutek, da sem nekje v tujini. Na tem otočku je bil Mlin, ki je bil narejen v muzej. Malo naprej pa sva si lahko ogledala še enega redkih brodov, ki ohranja starodavni način prečkanja Mure. Včasih je tukaj delovalo več kot 40 plavajočih mlinov, ki so reko, s pomočjo vodnih koles, uporabljali za mletje moke.

Vse skupaj je bilo urejeno v nekakšno mini naselje z restavracijo in bari, ki pa žal niso bili odprti. Z veseljem bi tukaj preživela več dni.

Otok ljubezen in Babičev mlin na Muri.

6.) CERKEV SVETE TROJICE – ODRANCI

Ena izmed bolj zanimivih in lepih cerkva, ki je žal nisva mogla videti v notranjosti, ker sva se do nje odpravila v nedeljo zjutraj, ko je bila maša. Sem pa, zato naredila eno sliko skozi ključavnico, saj je notranjost cerkve po mojem prav tako zanimiva kot zunanjost. No, vsaj del, ki sem ga videla skozi ključavnico ;).

Nahaja se ob cesti in pokopališču, kjer lahko brez problema parkiramo. Ker sva prespala v avtu, v bližnji okolici, sva si tukaj privoščila še zajtrk.

Cerkev svete trojice od zunaj in skozi ključavnico.

7.) PREŠERNOV GAJ – ČREŠNOVCI

Prešernov gaj se nahaja ob osnovni šoli Franceta Prešerna in v resnici ni nič posebnega, razen če gledamo iz vidika umetnosti. Majhen park, do katerega ne moremo dostopati, na katerem so uprizorjene različne figure. Če ne bi bil na poti, si ga verjetno ne bi ogledala.

Prešernov gaj pred Osnovno šolo Franceta prešerna.

8.) IVANOV IZVIR – ŠAFARSKO

Res prijetno urejen kotiček v gozdu. Preko mostu pridemo do tematsko urejenega gozda, kjer najdemo tudi Ivanov izvir. Tukaj si lahko natočimo vodo in občudujemo lepo naravo. Na drugi strani mostu najdemo igrišče in fitnes v naravi oziroma vaje za ravnotežje. Naslednja atrakcija, prazgodovinska naselbina, do katere sva se midva sicer odpravila z avtom, je dosegljiva tudi po peš poti ob reki.

Ivanov izvir

9.) PRAZGODOVINSKA NASELBINA GRADIŠČE – ŠAFARSKO

Ob Muri, na Šafarskem, je ena izmed bolj zanimivih točk, ki ti da občutek, da si nekje v tujini. Prazgodovinske naselbine so rekonstrukcija identičnega naselja, kot je bilo pred 5500 leti, v času bakrene dobe. Za napovedane skupine domačini celo uprizorijo življenje takratnih prebivalcev.

Na enem mestu najdemo dve različni točki, kjer so naselbine. Že samo sprehod po tem gozdu je lahko zelo zanimiv. Našla sva kosti divjih prašičev, ki so jih verjetno odvrgli kakšni lovci? Prišla pa sva tudi do večjih lukenj, za katere nisva bila prepričana ali so lisičje ali so jih naredili bobri. Napis na poti je kazal puščico v smer, kjer domujejo bobri.

Hiške so na samotni lokaciji v gozdu in so narejene iz lesa ter gline. Zanimivo si je s pomočjo teh mini naselij predstavljati, kako so živeli včasih. Verjamem, da je za otroke ali za velike otroke z veliko domišljije :P, to še veliko bolje, zato je to idealna točka za izlet po Sloveniji.

Parkirati je možno zraven info točke, kjer je tudi avtomat z domačim vinom ter kisom. Ko parkiramo, se čez cesto odpravimo do prve naselbine. Na levi strani lahko opazimo tudi zelo zanimiv mini apartma Zemljanka. Deloval je kot hiška na Šajerskem (Hobbiton ;)).

Notranjost in zunanjost prazgodovinske naselbine.

10.) STOLP VINARIUM LENDAVA

Stolp, ki je visok 53,3 metra ponuja razgled na kar 4 države – Slovenijo, Madžarsko, Avstrijo in Hrvaško. Vstopnina za odraslo osebo je 7€. Na stolp se je mogoče povzpeti tudi z dvigalom. Cenik in delovni čas najdete TUKAJ.

Vstopnina se mi zdi malo pretirana in se na stolp nisva podala. Res pa je, da razgled ni deloval nič posebnega, saj je bilo kar nekaj meglice, ki je onemogočala, da bi se videlo daleč. Rekla bi, da je vstopnina samo izgovor za nekaj, kar se mi ni zdelo nič posebnega.

Vseeno je stolp lep od spodaj, kjer v miru lahko spiješ čaj ali pa se ob bližnjem štantu posladkaš s kakšno dobroto (Bi se, če ne bi pustila denarnice v avtu, kakšen kilometer stran po hribu navzgor 😬).

Stolp Vinarium od spodaj.

11.) MARIBOR – ARHEOLOŠKO NAJDIŠČE PIRAMIDA

Na poti nazaj sva se zapeljala še do Maribora, ki ga z veseljem obiščem vedno, ko imam možnost. Mesto Maribor je zame že z arhitekturnega vidika zelo zanimivo. Najbolj mi je všeč to, da je veliko mesto, ki ima dovolj zelenja, ampak vseeno ni preveč poseljeno.

Tokrat sva se odpravila do manjšega grajskega griča ali Piramide (386 m), ki so jo grofje postavili iz ruševin gradu. Do vrha vodi več lahkih poti, ki te vodijo do res lepega razgleda na celoten Maribor.

Pogled na mesto Maribor iz vrha Piramida – Arheološko najdišče.

Te zanima tudi članek: Izlet po Sloveniji za en dan?

Če ti je bil članek všeč, me podpri in ga podeli še z drugimi 😉

Sandra Mestek

Bioterapevtka, AFP osebna trenerka, AkroJoga učiteljica in Prehranska navdušenka Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."