POSLEDICE ZAKRČENOSTI NAŠIH “FLEKSORJEV” KOLKA

POSLEDICE ZAKRČENOSTI NAŠIH “FLEKSORJEV” KOLKA

NA KAJ VSE VPLIVA ZAKRČENOST ILIOPSOAS (ILIACUS, PSOAS) MIŠICE?

👉 SLABO SPOLNO ŽIVLJENJE

👉 DEBELOST IN MAŠČOBA

👉 STRES…

Spomnimo se na dogodek ko se prestrašimo. Kako se obnaša telo? Naraven process PSOAS mišice je, da se telo zvije, kar skrajša fleksorje kolka. V možganih to predstavlja smrtno nevarnost. V današnjem svetu pa STRES. Evolucijsko smo s to pozo zaščitili vitalne ograne pred poškodbami, ko je prišlo do nevarnosti. Kljub temu, da danes redko kdaj pride do tega, da bi nas lovila kakšna žival, je ta signal še vedno ostal zakoreninjen v naših reptilnih možganih. Vse to lahko povežemo z današnjim sedečim življenskim stilom, kjer je PSOAS mišica kronično zategnjena.

Torej kronično zategnjena mišica PSOAS, telo postavi v preživetveno stanje. Telo dobi signal, da je v nevarnosti, kar povzroča neprestan stres.

Ker je ta mišica odgovorna za “fight or flight” odziv, ima na nas velik psihološki vpliv. Torej seks in panika ne gresta skupaj. Nezavedni stres in izčrpani nadledvični žlezi zmanjšata željo po spolnih odnosih, zato je pomembno, da je dovolj gibljiva.

Pri sedenju se zaloge nadledvičnih žlez neprestano sproščajo in se s časom izčrpajo. Ko so te zaloge izčrpane, telo začne shranjevati maščobo.

Nadledvični žlezi proizvajata hormone, ki nam pomagaj premagovati stres. Do izčrpavanja pride, ko je stresa preveč. Seveda jima pri izčrpavanju pomagamo tudi s slabim načinom življenje (slaba prehrana, alkohol, droge, premalo počitka, spanja, preveč obveznosti). To privede do utrujenosti, katere se ne znebimo niti s počitkom.

DEBELOST IN MAŠČOBA

Naravnovesje nadledvične žleze lahko pripelje do visceralne maščobe (okoli trebuha). Ko smo lačni nam pade sladkor, možgani pošljejo signal nadledvični žlezi, da sprosti kortizol. Kortizol aktivira glukozo, maščobe in aminokisline, ki dajo telesu energijo, dokler ne dobi hrane.

Kortizol uravnava krvni sladkor, inzulin pomaga celicam absorbirati glukozo. Ko sedimo dolgo časa, sta kortizol in inzulin v krvi povišana. Dodatna glukoza, ki je ne porabimo, se shranjuje  v maščobah. Največkrat okoli trebuha (Visceralna maščoba).

Kako preverimo, če so naši fleksorji kolka zakrčeni?

1.) Uležemo se na tla z iztegnjenimi nogami. V primeru, da ne moremo zarotirati medenice posteriorno (Zmanjšamo lordotično krivino v spodnjem delu hrbta), imamo zakrčene fleksorje kolka.

2.) Usedemo se na površino, kjer bo noga od kolena navzdol v zraku, primemo eno pokrčeno nogo in jo potisnemo k sebi. S pokrčeno nogo se uležemo na površino. Preverimo, če se zadnje stegenske mišice druge noge dotikajo površine ali so rahlo dvignjene. (Če so, imamo zakrčene mišice, ki gredo preko kolka)

2.1.) V primeru, da noga pod kolenom ostane iztegnjena in je ne moremo pokrčiti, so zakrčene mišice, ki gredo preko kolena. (“pravilen”  kot je nekje 70°)

3.) Če nam nogo vleče navzven je zakrčena tenzor fascia latea mišica. Mišica na zunanjem delu stegna.

REŠITVE ZA ZAKRČENE MIŠICE

rešitve skozi akrojoga elemente


Obstajajo tudi drugi načini …

in malo težji …

a o tem kdaj drugič.

Sandra Mestek

Če ti je bil članek všeč, ga podeli še z drugimi 😉

Sandra Mestek

Bioterapevtka, AFP osebna trenerka, AkroJoga učiteljica in Prehranska navdušenka Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Dodaj odgovor