Pravilna drža brez bolečin?

Pravilna drža brez bolečin?

Kaj to sploh pomeni in zakaj imamo skoraj vsi težave s hrbtenico?


Preprostega odgovora ni, obstaja pa “preprosta” rešitev 😉.

V današnjem stresnem tempu redko pomislimo, kako nam lahko že sama hoja ali sedenje, spremeni naravno držo. Tako kot je pomembno pravilno izvajanje vaj pri športnih aktivnostih, tako je pomembno tudi zavestno stanje, sedenje, oziroma osnovno opravljanje vsakodnevnih nalog.

Naša telesna drža privede do neenakomerne aktivacije telesa zaradi nepravilnega sedenja, premalo gibanja, prenašanja težkih bremen in se vedno bolj poseda ter oblikuje glede na to priučeno gibanje. Če želimo biti vitalni, se moramo tega ponovno naučiti.

“Največkrat se drže lotimo šele ko imamo problem”

Problem se lahko pokaže v vratu, zgornjem, spodnjem delu hrbta, kolenih ali stopalih. Ne glede na to kje se pojavi bolečina, moramo na to pogledati celostno.

Za primer bom vzela eno izmed pogostih težav s katero se srečujemo. Največkrat se povečana kifotična krivina v prsnem delu rešuje tako, da rame potisnemo nazaj (Glava gor, prsa ven) in problem naj bi bil rešen, če se bomo zmogli držati nazaj.

Nekaj časa sicer gre, vendar:

  1. Če se tega ne lotimo celostno, smo ob tem utrujeni, saj se na silo trudimo ohranjati položaj. Ob tem porušimo pravilno držo v srednjem ali spodnem delu hrbtenice.
  2. Problem se največkrat ne začne v zgornjem delu hrbta ampak v spodnjem delu ali stopalih.

Kot sem omenila je na vsak problem potrebno gledati celostno.  Torej za začetek pogledamo kje v telesu bi lahko bilo neravnovesje ali določena težava. Ko imamo težavo pogledamo svoj način življenja ter kje bi ta lahko nastala. Z iskanjem problema seveda ne rešimo ničesar, vendar z ozaveščanjem lahko začnemo to popravljati.

KAJ JE PRAVILNA DRŽA?

Drža je pozicija v Kateri držimo svoje telo in sklepe, med stanjem, sedenjem ali ležanjem. Imeti pravilno držo pomeni pravilna poravnava delov telesa, ki so podprte z ravno pravim pritiskom mišic proti gravitaciji. Ligamenti, ki držijo skupaj hrbtenico ne smejo biti pod stresom. Torej preveč pritiska na določen del, stresira določen ligament v hrbtenici. To privede do različnih težav kot je tudi Hernija.

Da telo porabi čim manj energije za držo in gibanje, mora biti sproščeno ter pravilno postavljeno na kosti, s čimer se pravilno porazdeli tudi pritisk na sklepe. 

TOČKE, KI nam pomagajo do pravilne drže:

  1. Gibljive mišice in sproščenost telesa (s tem poskrbimo za pravilno porazdeljen pritisk)
  2. Mobilnost sklepov
  3. Močne mišice za držo
  4. Pravilno ravnovesje mišic na obeh straneh telesa
  5. Zavedanje lastne drže

KAJ PRIDOBIMO S PRAVILNO DRŽO IN ZAKAJ?

  • Lažje dihanje: Ker se odpre prsni koš, pljuča lažje zadihajo. To v telesu privede do več kisika.
  • Boljše zdravje in več energije: Celice za pravilno delovanje (Energijo in boj proti bakterijam) potrebujejo kisik. S tem ko v telo dobimo več kisika imamo več energije, smo manj lačni ter bolni.  
  • Sproščenost: Ko imamo gibljive mišice in je telo postavljeno na kosti nismo utrujeni in manj pod stresom. Ko smo pod stresom so naše mišice zakrčene. “Sproščena mišica v sebi nima stresa”, kar dosežemo z gibljivostjo.
  • Lepši izgled: Že res, da je zdravje na prvem mestu, ampak vsi želimo izgledati čim bolje. S tem ko popravimo držo je naše telo videte bolj pokončno, zdravo in privlačno.

Sandra Mestek

Če ti je bil članek všeč, ga podeli še z drugimi 😉

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

Sandra Mestek

Bioterapevtka, AFP osebna trenerka, AkroJoga učiteljica in Prehranska navdušenka Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Dodaj odgovor