10. DOKAZANIH TOČK ZA IZBOLJŠANJE UČINKOVITOSTI TELESA IN MOŽGANOV

10. DOKAZANIH TOČK ZA IZBOLJŠANJE UČINKOVITOSTI TELESA IN MOŽGANOV

KAKO IZBOLJŠATI UČINKOVITOST SVOJEGA TELESA IN MOŽGANOV TER BITI NAJBOLJŠA RAZLIČICA SEBE?

Marsikdo bi rekel, je to sploh potrebno za zdravo življenje ali pa, vsega po malem … Pa je to res dovolj dobro, za SREČNO, ZDRAVO oziroma na splošno optimalno življenje?

Na žalost to niti približno ne drži več v tem času, kjer živimo. Kaj pa je tisto, kar danes izpodbija ta stavek, česa včasih ni bilo v taki meri kot danes?

  • Toksini iz okolja,
  • vedno bolj umazan zrak,
  • toksini iz hrane,
  • umetna kozmetika in čistila,
  • težke kovine,
  • premalo gibanja,
  • nepravilna drža,
  • nepravilna hoja,
  • premalo hranil v prehrani,
  • premalo gibanja zunaj,
  • neznanje o tem, kaj je zdrava prehrana,
  • preveč predelane hrane v vsakdanjem življenju,
  • neprilagojena prehrana in s tem preobčutljivosti na živila,
  • vedno več stresa,
  • manj stikov z ljudmi in dobrih odnosov …

Zato stavka, ki ga najraje slišim “vsega po malem pa boš zdrav” niti približno ne želim slišati, ker enostavno ne drži, če želimo imeti zdravo življenje. Najbolj smešno ali ironično je prav to, da te besede oziroma “dobronamerni” nasvet po navadi slišim, od kakšnega nezdravega ali pa prekomernega starostnika.

Drugo dejstvo je tudi to, da so hrano včasih pripravljali na drugačen način kot danes in je zdravo življenje pomenilo nekaj čisto drugega. S tem so odstranili vsa antihranila in omogočili boljšo absorpcijo nujnih hranil. Namakanje in kaljenje stročnic (ki kar naenkrat ne napenjajo več?!), delanje kislega kruha in podobno.

ZAKAJ POVPREČNO NI VEČ DOVOLJ DOBRO ZA ZDRAVO ŽIVLJENJE?

Če danes želiš biti v povprečju to pomeni, da si nezdrav in verjetno malo prekomeren. ZAKAJ?

Ker se povprečja v svetu merijo tako, da vzamejo ekstreme s slabe in ekstreme z dobre strani in potegnejo črto na sredini. Ker pa je naše zdravje in počutje vedno slabše, se ta črta premika vedno bolj navzgor (k slabšemu povprečju).

KAJ POMENI BITI POVPREČEN

Torej, če danes živiš v povprečju, imaš verjetno že kakšno težavo, vsak dan potrebuješ neko poživilo (kava, čaj – nič slabega, če je to kot bonus in ne nuja), da začneš dan in da ga sploh lahko končaš. Si pod stresom in imaš skrbi. Po 30. letu se že začnejo določene bolečine, pozabljivost, utrujenost in še bi lahko naštevala.

Zato je nujno, da stremimo k nadpovprečnemu življenju, ker je to novo povprečje.

Torej stvari, ki jih učim in predajam niso za ljudi, ki želijo biti superljudje, ampak samo stvari, ki nam vsakodnevno omogočajo dobro počutje, veliko energije, zdravo gibanje, telo brez bolečin, dober spanec, zdrave otroke, oster um in zdravo vitalno starost!

Katera so torej področja in tiste glavne točke, ki nam to omogočijo?

Da vemo, kaj je tisto, kar deluje, nam pri tem pomagajo znanstvene raziskave in posnemanje skupnosti ljudi, ki so zdravi in živijo dolgo časa. Da bi posnemali ljudi na Himalaji, je to enostavno nemogoče, ker se naš zrak ne more primerjati s čistočo Himalajskega, vseeno pa lahko vse to čim bolj približamo tudi doma. To naredimo s pomočjo točk, kot so:

1.) GIBANJE

Različno gibanje, pri katerem treniramo vse te komponente (to niso dolgi in težki treningi, po katerih se ne moremo premikati, ampak nam vse skupaj vzame približno 15 minut na dan – kratko in efektivno):

  • VO2 max. Največja stopnja porabe kisika, med postopno vadbo
  • Gostota mitohondrijev (odgovorni za energijo)
  • Vzdržljivost mišic
  • Moč
  • Eksplozivnost
  • Vzdržljivost
  • Ravnovesje

2.) SPANJE

Poskrbimo za spanec v popolni temi. Poskrbimo za modro in rumeno svetlobo. Pravilno temperaturo in zrak. Telo mora s pomočjo vsega tega zvečer preklopiti na parasimpatično živčevje, ki nas umiri ter zjutraj na simpatično, ki nas zbudi.

3.) PREHRANA

Zdrava prehrana in po možnosti prehranski dodatki, ki ustrezajo samo tebi. Za optimalno delovanje uma, telesa in možnost počitka. Ugotavljanje kater način prehranjevanja ustreza tvoji genetiki in načinu življenja.

4.) MRAZ IN TOPLOTA – Homeostaza

Knajpanje ni nekaj novega. Saj so in to še vedno uporabljajo za zdravljenje različnih težav. Obstajajo načini, kako lahko na preprost način to posnemamo doma.

5.) MISLI – HVALEŽNOST

Ogromno raziskav je že bilo narejenih na pomembnost hvaležnosti. Za veliko spremembo je lahko dovolj že nekaj minutk zjutraj in zvečer. Pomembno je doseči stanje, ko to res začutimo.

6.) UM – UČENJE NOVEGA

Vsakodnevno učenje, navdušenje do nečesa ali raziskovanje, nam pomaga, da se v možganih delajo novega možganske celice. Kar nas dela mlajše in nam omogoča daljše življenje.

7.) KRVNI SLADKOR

Nizek krvni sladkor je ključnega pomena, da v telesu ne povzročamo vnetij. Krvnega sladkorja ne uravnavamo samo s pomočjo prehrane. Uravnavamo ga lahko tudi s pomočjo drugih tehnik in začimb. Če že pojemo kaj takega, kar nam dvigne krvni sladkor, ali pa vemo, da bomo pojedli nekaj takega, si tako pomagamo na različne načine. Dobra novica?

8.) ELEKTRIKA

Obkroženost z WiFijem, konstantno telefoniranje, prenosni računalniki, električne napeljave in podobno, močno motijo našo homeostazo telesa. Pri tem si lahko pomagamo tako, da prilagodimo dom, ali pa se samo držimo določenih trikov, ki bodo telesu pomagali, da se vrne v mir in harmonijo.

9.) PRIZEMLJEVANJE

Dokazano je, da iz zemlje prejemamo energijo. Ljudje smo energijska bitja in nujno potrebujemo stik z naravo. Danes pa večino časa hodimo v čevljih, spimo na dvignjenih posteljah z izolativnih materialov. Ker pa za prizemljevanje nimamo vedno možnosti, za to obstajajo določena pomagala – pripomočki, ki nam ob tem pomagajo. Na dolgi rok je to ključnega pomena za dobro zdravje in veliko energije.

10.) ODNOSI – LJUBEZEN

Odnosi in občutek ljubljenosti so ključnega pomena, da se počutimo varne. To spodbuja več dobrih hormonov in zmanjšuje stres, za katerega vemo, da je največji ubijalec.

Zagotovo ste že slišali za kakšne ljudi, ki živijo v določenih plemenih kadijo in popivajo, ampak so vsakodnevno obkroženi s toliko ljubezni, da so zdravi in živijo več kot 100 let.

Dobra novica pa je, da občutek ljubezni lahko dosežemo tudi na drugačne načine.

Te zanima, kako vse te točke na čim bolj enostaven način vključiti v svoje življenje?

S pomočjo teh točk boš izboljšal/a učinkovitost lastnega telesa in možganov ter boš NAJBOLJŠA različica sebe!

Na voljo sem ti za posvet 👇
📩 sandra@celosten.si
☎ 041743848

Sandra Mestek

Sandra Mestek

Prehranska svetovalka, bioterapevtka (Po metodi Marjana Ogorevca in Tadeja Pretnerja),
AFP osebna trenerka in učiteljica AkroJoge.


Preberi tudi: KAKO LEPOTA VPLIVA NA ZDRAVJE

VIRI:

Če ti je bil članek všeč, ga podeli še z drugimi 😉


Sandra Mestek

Bioterapevtka, AFP osebna trenerka, AkroJoga učiteljica in Prehranska navdušenka Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Dodaj odgovor