PREBAVNI ENCIMI IN 12 ŽIVIL, KI VSEBUJE NARAVNE P. E.

PREBAVNI ENCIMI IN 12 ŽIVIL, KI VSEBUJE NARAVNE P. E.

PREBAVNI ENCIMI IN PREBAVNI SISTEM

Številni organi izločajo prebavne encime in sodelujejo pri sestavljanju našega prebavnega sistema.

Ti organi vzamejo hrano in tekočine, ki jih zaužijemo, in jih razgradijo na enostavnejše oblike, na primer beljakovine, ogljikove hidrate, maščobe in vitamine. Hranila se nato transportirajo skozi tanko črevo in v krvni obtok, kjer zagotavljajo energijo za rast in obnovo.

Prebavni encimi so potrebni za razgradnjo molekul, kot so maščobe, beljakovine in ogljikovi hidrati, na še manjše molekule, ki jih je mogoče zlahka absorbirati.

Obstajajo tri glavne vrste prebavnih encimov:

  • Proteaza: Razgradi beljakovine na majhne peptide in aminokisline
  • Lipaza: Razgradi maščobe na tri maščobne kisline in molekulo glicerola
  • Amilaza: Razgradi ogljikove hidrate (škrob) na enostavne sladkorje

Prebavni encimi nastajajo tudi v tankem črevesju, vključno z laktazo, maltazo in sukrazo.

Če telo ne more narediti dovolj prebavnih encimov, ne moremo pravilno prebaviti molekul hrane. To lahko privede do prebavnih motenj, kot je laktozna intoleranca.

Tako uživanje hrane, ki vsebuje veliko naravnih prebavnih encimov, lahko pomaga izboljšati prebavo.

KAKO VEMO, DA NAM PRIMANJKUJE PREBAVNIH ENCIMOV?

  • Zgaga, spahovanje po obroku
  • Napihnjenost in napenjanje
  • Slab zadah
  • Občutek polnosti v želodcu, tudi, če ne jemo veliko
  • Koščki neprebavljene hrane v blatu
  • Občutek teže v želodcu
  • Slaba prebava
  • Neelastična koža
  • Utrujenost

ZAKAJ PREBAVNI ENCIMI NE OPRAVLJAJO SVOJE NALOGE?

Tudi, če se trudimo jesti zdravo, ekološko in nepredelano hrano ter kopico potrebnih dodatkov, je vse brez pomena, če imamo primanjkljaj prebavnih encimov. Saj telo ne more absorbirati vseh hranil iz hrane in pristanejo v WC školjki.

Krivci, da imamo premalo prebavnih encimov, so:

  • Kronična vnetja in vnetja v črevesju
  • Jemanje zdravil
  • Premalo surove hrane
  • Kroničen stres
  • Alergije
  • Okužbe z zajedavci
  • Celiakija
  • Težave s trebušno slinavko
  • Staranje (S staranjem že po 30. letu encimi v telesu začnejo upadati)

Tu je 12 živil, ki vsebujejo naravne prebavne encime

Po vrsti na sliki:

1.) ANANAS

2.) PAPAJA

3.) MANGO

4.) SUROV MED

5.) BANANE

6.) AVOKADO

7.) KEFIR

8.) KISLO ZELJE

9.) KIMČI

10.) MISO

11.) KIVI

12.) INGVER

Če v svojo prehrano dodamo katero koli od teh živil, nam lahko pomaga spodbuditi prebavo in izboljša zdravje črevesja.

Encimi se uničijo pri temperaturi nad 60 stopinj Celzija, zato jih imamo v vsakodnevni prehrani občutno premalo. Na primer skleda radiča jih vsebuje le toliko, da razkroji samega sebe.

Zato je rešitev velikokrat v dodajanju prebavnih encimov v kapsulah. Največkrat se izkažejo za zelo učinkovite in jih priporoča tudi uradna medicina.

PREBAVNI ENCIMI MORAJO BITI KAKOVOSTNI

  • Vsebovati morajo dovolj in različne prebavne encime
  • Izdelani v ustreznih pogojih
  • Uživati jih moramo skupaj s hrano, če ne nimajo učinka

Pomagajo pri boljšem počutju napihnjenosti, pri raznih alergijah, avtoimunskih boleznih in boljši absorpciji hranil.

Svoje prebavne encime lahko naročiš tukaj
👇


Za vprašanja in sestavo jedilnika mi piši na:

📩 sandra@celosten.si

☎ 041743848

VIRI:


Sandra Mestek

Če ti je bil članek všeč, ga podeli še z drugimi 😉


Sandra Mestek

Bioterapevtka, AFP osebna trenerka, AkroJoga učiteljica in Prehranska navdušenka Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Dodaj odgovor