KURKUMA, KURKUMIN IN KAKO POVEČAMO ABSORPCIJO?

KURKUMA, KURKUMIN IN KAKO POVEČAMO ABSORPCIJO?

Kurkuma in kurkumin

Kurkumin je aktivna spojina kurkume, ki ima protivnetne učinke in lahko pomaga pri kroničnih bolečinah ter okužbah.

Povečati pomaga tudi raven glutationa v telesu. Glutation je najmočnejši antioksidant, ki ga telo proizvaja samo.

Kurkuma in kurkumin imata pri ljudeh protibakterijske, protivirusne in protiglivične lastnosti, zato jo je priporočljivo uživati vsak dan. Res pa je, da ima to slabost, da se brez potrebnih spojin, zelo slabo absorbira.

KAKO POVEČAMO ABSORPCIJO?

Kurkumin se iz črevesja v krvni obtok absorbira zelo slabo. V tem primeru bi morali kurkume pojesti v nemogočih količinah, da bi sploh dobili minimalne učinke.

Absorpcijo pa lahko povečamo tako, da mu dodamo Piperin. Piperin najdemo v črnem popru. Ker je kurkumin topen v maščobah, je dobro, da ga vzamemo skupaj s hrano, ali pa mu dodamo zdravo maščobo.

Če niste ljubitelji kurkume, oziroma ne želite uporabljati teh začimb, vam svetujem prehranski dodatek kurkumina, ki pa naj vsebuje Piperin. V nasprotnem primeru bo absorpcija zanemarljiva in stran vržen denar.

Idealen je tudi napitek, za katerega sem ti pripravila recept 👉 KURKUMINO MLEKO. Vsebuje tudi druge začimbe z zdravilnimi lastnostmi.

Raziskave kažejo, da lahko Piperin, poveča absorpcijo kurkumina celo za 2000 %.

Težava Piperina pa je v tem, da povečuje absorpcijo tudi neželenih snovi, kot so kemikalije in toksini. Zato je izrednega pomena čistost (kakovost) korenine kurkume ali dodatka kurkumina.

RAZMERJE KURKUME IN ČRNEGA POPRA

Kurkuma vsebuje samo nekje 5 odstotkov kurkumina, zato jo je za njene protivnetne učinke dobro uživati večkrat na dan. Razmerje med njima je 100:1 (Kurkuma, poper). Oziroma 1 dvajsetina črnega popra je dovolj, da se poveča absorpcija kurkumina.

Torej 1 žlička (2 g) kurkume, z 1/8 žličke sveže mletega črnega popra (200 do 250 mg) + maščoba.

Kurkuma in črni poper – za lažjo predstavo

Za protivnetne učinke bi morali na dan pojesti vsaj 500 mg kurkumina.

500 mg kurkumina ima 10 g kurkume, ki jo moramo vzeti z 1 g črnega popra.

POVZETEK

Za protivnetne učinke moramo vzeti 10 g kurkume z 1 g mletega črnega popra na dan.

Seveda ima kurkuma ogromno pozitivnih učinkov in bomo naredili ogromno dobrega že s tem, da jo kot začimbo vsak dan vključimo v jedilnik.

Jaz kurkumo kot začimbo uporabljam skoraj vsak dan. Na dneve ko treniram več, oziroma želim doseči večji protivnetni učinek, si naredim tri napitke, v katere razdelim 10 g kurkume in popra. V vsak napitek dodam malo stevije, kokosovega masla ali mleka, cimeta, pogrejem in spijem. Uporabljam bio kurkumo in poper, ki ga sveže zmeljem.

Na voljo sem ti za posvet 👇
📧 sandra@celosten.si
☎ 041743848

Sandra Mestek

Sandra Mestek

Prehranska svetovalka, bioterapevtka (Po metodi Marjana Ogorevca in Tadeja Pretnerja),
AFP osebna trenerka in učiteljica AkroJoge.



Če ti je bil članek všeč, ga podeli še z drugimi 😉


VIRI

  1. https://www.umassmed.edu/nutrition/blog/blog-posts/2019/6/using-black-pepper-to-enhance-the-anti-inflammatory-effects-of-turmeric/

Sandra Mestek

Bioterapevtka, AFP osebna trenerka, AkroJoga učiteljica in Prehranska navdušenka Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Dodaj odgovor