HRANA, KI PODPRE TVOJ ČREVESNI MIKROBIOM

HRANA, KI PODPRE TVOJ ČREVESNI MIKROBIOM

VPLIV PREHRANE NA ČREVESNI MIKROBIOM

Črevesni mikrobiom (bakterijski sev) vpliva na prebavo, imunski sistem, hormonsko ravnovesje in delovanje živčnega sistema. Učinkuje na splošno počutje, od delovanja možganov do razpoloženja in energije.

Ali veš, da se bakterijski sev črevesja spremeni zelo hitro, kadar spremenimo prehrano.

Črevesni mikrobiom se nanaša na mikroorganizme v črevesju. Funkcije bakterij v črevesju vključujejo razgradnjo ogljikovih hidratov (fermentacija), ki jih telo sicer ne more prebaviti. Bakterijski sevi črevesja igrajo vlogo tudi pri:

  • absorpciji vitamina K,
  • vitaminov skupine B in
  • nekaterih mineralov (magnezij, kalcij in železo),
  • pri proizvodnji žolčnih kislin in v imunskem sistemu.
  • Poleg tega delujejo kot zaščitne stene pred različnimi patogeni.

Kadar se prehrana prilagodi, se bakterijski sev črevesja hitro spremeni. Študije na miših so pokazale, da se lahko ob spremembi prehrane mikrobiota spremeni čez noč. Podobne spremembe se dogajajo tudi pri ljudeh, vendar natančen časovni razpon trenutno ni znan. Prehod na črevesju prijazno prehrano prinese pozitivne rezultate pri zdravljenju kroničnih vnetij, debelosti in prepustnosti črevesja.

Podprite svoj črevesni mikrobiom s fermentirano hrano, probiotiki, vlakninami, odpornim škrobom, polifenoli in naravno hrano. Nujno se je izogibati predelane hrane, ki vsebuje vrsto nepotrebni arom, ojačevalcev okusa, mikotoksinov in drugega. Tudi pokvarjena hrana ima na naše črevo zelo slab vpliv, zato jo je bolje vreči stran.

Spomnim se, da sem v mlajših letih jedla veliko hrane, ki je bila pokvarjena. Mislila sem, da mi malo plesni ali vidni znaki pokvarjenosti na sadju ne bodo škodili. Manj občutljivi verjetno res ne opazijo razlike. To pa ne pomeni, da nam v telesu ne delajo škode, ki je ne vidimo. Drug razlog, da ne čutimo škodljivosti, je ta, da smo navajeni počutja, ki ga imamo. Ko odstranimo vse, kar nam škoduje, se počutimo veliko bolje in šele ko to vnesemo nazaj, vidimo, da se ne počutimo dobro.

Želiš izboljšati učinkovitost lastnega telesa in možganov ter biti NAJBOLJŠA različica sebe?

✅ Prehrana,
✅ Spanje,
✅ Gibanje,
✅ Počutje (um) …

Na voljo sem ti za posvet 👇
📩 sandra@celosten.si
☎ 041743848

Sandra Mestek

Sandra Mestek

Prehranska svetovalka, bioterapevtka (Po metodi Marjana Ogorevca in Tadeja Pretnerja),
AFP osebna trenerka in učiteljica AkroJoge.



Če ti je bil članek všeč, ga podeli še z drugimi 😉


VIRI

  1. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_microbiome

Sandra Mestek

Bioterapevtka, AFP osebna trenerka, AkroJoga učiteljica in Prehranska navdušenka Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Dodaj odgovor