fbpx
7 PROTIVNETNIH ZELIŠČ IN ZAČIMB

7 PROTIVNETNIH ZELIŠČ IN ZAČIMB

ZAČIMBE IN ZELIŠČA, KI VSEBUJEJO TUDI ANTIOKSIDANTE

Večina zelišč in začimb ima veliko antioksidantov. Delujejo tudi protivnetni in izboljšujejo črevesno floro.

Poleg začimb je pomembno tudi to, da izberemo hrano, ki pomaga pri absorpciji hranil in poveča koristi samih začimb ter s tem zmanjšamo izpostavljenost anti-hranilom.

Vnetja in antioksidanti so tesno povezani

Antioksidanti zatrejo proste radikale v telesu, ki bi drugače poškodovali celico in povzročili vnetja. Hranila lahko preprečijo vnetje tudi po drugih poteh. Predvsem z izklopom genov, ki sprožijo vnetne proteine ali procese. Ta “moč” je skoncentrirana v zeliščih in začimbah. Le pol žličke mletega cimeta ima toliko antioksidantov kot pol skodelice borovnic. Pol žličke suhega origana ima antioksidativno moč treh skodelic surove špinače.

V tabeli na naslednji strani je 7 zelišč, ki jih je dobro uporabljati redno.

1. ŽAJBELJ

Žajbelj smo kot otroci uporabljali večinoma ob vnetju grla. Poleg ostalih prednosti je odličen za vnetja v ustni votlini (1). Iz njega na primer skuhamo čaj, ki ga pijemo ali grgramo. Dodamo ga lahko mesu ali kakšnim namazom in se prepustimo novim okusom.

2. INGVER

Tudi ingver vsebuje veliko antioksidantov in ima protivnetni učinek. Poleg tega deluje protibolečinsko in proti slabosti. Spodbuja encime za boljšo prebavo hrane, zato ga je dobro dodajati jedem, ali pa si ga privoščiti pred obrokom. (2)

Dodajamo ga lahko goveji juhi, kremnim juham (odlično se poda k juhi s hokaido buče), v čaje ali enolončnice … V Aziji skoraj, da ni jedi, kjer ne bi uporabili ingverja.

3. KAJENSKI POPER

Poleg tega, da je kajenski poper “nabit” z antioksidanti, ima še druge dobre lastnosti. Ena izmed teh je to, da pospešuje metabolizem in pomaga zmanjšati lakoto. (3)

To začimbo zlahka dodamo veliko jedem. Sploh, če smo ljubitelji pekoče hrane. V nasprotnem primeru kajenski poper lahko kombiniramo s kakšno bolj mastno hrano in s tem zmanjšamo pekoč učinek ;).

4. KURKUMA

Kurkuma je začimba, ki daje kariju njegovo značilno rumeno barvo. Ta rumena barva pride s kurkumina. Kurkumin je bioaktivna snov, ki se bojuje proti vnetjem v našem telesu. (4) V Indiji ga že tisoč let uporabljajo kot začimbo in zdravilno zelišče.

POMEMBNO: Kurkumin se zelo slabo absorbira v krvni obtok. Dobro je, če zraven zaužijemo črni poper, ki vsebuje piperin. Piperin je naravna snov, ki poveča absorpcijo kurkumina za 2000 % (5). Ker je topen v maščobi, je zraven dobro zaužiti malo maščobe.

Svetujem tale recept 👉 KURKUMINO MLEKO

5. CIMET

Še kdo obožuje vonj in okus cimeta? To je definitivno ena izmed mojih ljubših začimb.

Obstajata dve glavni vrsti cimeta:

  • Cejlonski cimet: Znan kot “pravi” cimet.
  • Cassia cimet: “Navadni” cimet. Danes najbolj pogosta sorta.

Študije kažejo, da ima ta začimba in njeni antioksidanti močne protivnetne lastnosti (6). Dobra novica je, da lahko zmanjša inzulinsko rezistenco in s tem pomaga temu pomembnemu hormonu, da opravi svoje delo. S povečanjem občutljivosti za inzulin lahko cimet zniža raven sladkorja v krvi. (7)

Dobro ga je uporabljati tudi proti bakterijskim in glivičnim okužbam.

Uporabljamo ga v sladicah, čaju, pekovskih izdelkih, z medom in še veliko drugih možnosti. Priporočam uporabo pravega Cejlonskega cimeta.

Svetujem tale nizkokaloričen in preprost recept 👉 PEČENA JABOLKA S CIMETOM

6. KLINČKI – NAGELJNOVE ŽBICE

Nabor sestavin v klinčkih tvori močan antioksidant.

Včasih so za umivanje zob uporabljali prav klinčke in meto. Uporabljali so jih tudi za zdravljenje jeter, želodčnih razjed ali proti črevesnim zajedavcem. Močan analgetični učinek pa se pokaže, ko ga uporabljamo proti vnetjem v ustni votlini.

Z žvečenjem klinčkov lahko pomirimo zobobol ali glavobol.

Poleg žvečenja klinčkov, jih lahko dodajamo v kompote, medenjake, čaj in podobno.

7. ROŽMARIN

Tudi rožmarin ima kar nekaj dobrih učinkov kot preostala zelišča in začimbe ter še ogromno drugih.

  • Veliko antioksidantov in protivnetnih spojin,
  • Izboljšanje prebave,
  • Izboljšanje spomina in koncentracije,
  • Nevrološka zaščita,
  • Blaži napenjanje in napihnjenost,

Največkrat ga uporabljamo pri italijanskih in francoskih jedeh. Za začinjanje rib, krompirja, mastnih in beljakovinsko močnih jedeh. Vidimo ga tudi v različnih oljih, čajih, likerjih.

Kako pa ti uporabljaš te začimbe?


Za vprašanja in sestavo jedilnika mi piši na:

📩 sandra@celosten.si

☎ 041743848


Sandra Mestek

Če ti je bil članek všeč, ga podeli še z drugimi 😉


VIRI:

  1. https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf305472t
  2. https://www.healthline.com/nutrition/11-proven-benefits-of-ginger#section6
  3. https://www.healthline.com/nutrition/8-benefits-of-cayenne-pepper
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12676044
  5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9619120
  6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25629927
  7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2901047/
  8. https://www.medicalnewstoday.com/articles/266370.php
  9. https://www.healthline.com/nutrition/rosemary-oil-benefits#section11

Sandra Mestek

Bioterapevtka, AFP osebna trenerka, AkroJoga učiteljica in Prehranska navdušenka Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Dodaj odgovor

Close Menu
×
×

Cart